måndag 24 januari 2011

H-vete också...

Fick stryck i tennisen idag. 1-6, 0-3. Jag har surat sen dess. Än så länge 4 timmar. Och ingen tendens till att humöret är på bättringsvägen. Inte ens världens största soyalatte fixade biffen.

Jag som trodde att min tävlingsinstinkt svalnat. Men så var dock inte alls fallet. Nej det här var inte alls vad jag hade tänkt mig. Nu har alltså mina tenniskompisar gott om mig. De är bättre än mig. Jag som trodde att jag skulle komma långt på erfarenhet och talang. Så mycket var det med det. Får helt enkelt välja mellan att:
  1. Träna - så tråkigt.
  2. Sura - inte heller så kul. Men rätt så befriande ibland. Kanske inte vad barnen och maken tycker om samma fenomen. Men för mig är det befriande.
  3. Sluta spela tennis - Och eftersom jag inte kan hoppa av saker. Inget alternativ egentligen.
Kommer helt enkelt till samma hårda insikt som förra veckan - träning verkar behövas och är enda lösningen.

4 kommentarer:

  1. 4. Spela mot Lena och återfå tennisförtroendet utan minsta träning.

    Aber... det kan hända att jag tar betalt för att spela om matchen är i rent egotripping-syfte.

    SvaraRadera
  2. Spelar mer än gärna mot dig Lena, men om vårt tennisspelande ska bli lite mer affärsbetonat Lena, måste vi först reda ut en sak - Vad betalar du om/när jag förlorar??

    SvaraRadera
  3. Ett par stengah eller motsvarande kan jag bjuda på. Lär dock inte bli aktuellt, Charlotte.

    SvaraRadera
  4. Känner mig inte alls säker. Du har ju grym talang på allt du tar dig för! KRAM

    SvaraRadera