onsdag 12 januari 2011

IQ test

Det är ju trots allt nytt år med nya möjligheter. Detta fick mig att ta tag i lite saker. Som t ex att gå igenom den stora gooodiebagen som vi fick när S föddes. Den visade sig innehålla hur mycket som helst. Det mesta kunde jag slänga med gott samvete. Men en grej fick mig att få ångest att jag inte läst. Boken som berättar hur jag ska få mitt barn att göra bra ifrån sig på IQ-testet. Tänk att jag inte läst den tidigare. Nu har S gått miste om 7 månaders IQ-test träning. Hur ska detta sluta??

Tips på aktiviteter för de yngre barnen är t ex:
- Gå och handla med dem
- Ge dem bra föda
- Ge ditt barn både nya och gamla leksaker
- Härma ditt barn när de gör roliga läten

De känns ju inte för chockerande. Kanske ligger vi inte så långt efter ändå. Men när det på slutet går att läsa att jag ska 5 till 15 min emellan alla aktiviteter, då barnet behöver vila blir jag skeptisk. Jag frågar mig, gör jag sakerna på rätt sätt? Känns inte som S behöver vila e att ha följt med och handlat. Han somnade ju under tiden... Men det är kanske just det som är felet... han ska vara vaken och aktiveras...

2 kommentarer:

  1. För barnen som missat de här utmärkta tipsen finns det naturligtvis vitaminer och mjölkpulver som höjer intelligensen. Skönt att veta att det finns en Plan B.

    SvaraRadera
  2. Eller hur borde gå att köpa i kapp minst fyra år... bara det innehåller fiskleverolja...

    SvaraRadera