onsdag 26 januari 2011

Lucky Eight

Tror att jag minsann har gått och blivit lite lätt singaporeansk. Kanske inte så konstigt när vi bott här i snart två år. Men jag blev allt lite förvånad. Överrumplad. Inte trodde jag att jag skulle påverkas. Att jag skulle tycka om samma saker som dem. Men så är det. Ja så är det.

Blev helt enkelt lycklig, lite små pirrig, när jag fick reda på att jag skulle åka med taxi 8808. (Man får bilens reg nr när man bokar taxi.) Tänk så många magiska åttor i ett och samma nummer. Kineserna tror på att åttan ger lycka, så det är "Lucky nr Eight" som gäller. Det gäller i alla situationer där det är möjligt. Så gick det också galant att åka. Inte ett endaste rödlyse. Bara grön lyktor... Tänk "Lucky eight" verkar verkligen funka!! Jag kan med andra ord fortsätta glädjas åt åttor....


4 kommentarer:

  1. Uncle som kör den bilen kommer leva helt sjukt länge.

    SvaraRadera
  2. Eller hur - borde vara samma som att prata typ 20 språk. Finns det så många språk förresten??

    SvaraRadera
  3. Jag tror bestämt vi får flytta till Kina med vår lilla 080808-tös!

    SvaraRadera
  4. Absolut Malin. Lilla H kommer ha sådan framgång där. Magiskt! Kram på er

    SvaraRadera