onsdag 26 januari 2011

Så kom den... vadförlusten...

Det här verkar inte vara min vecka. Har just gått och blivit skyldig min man ett stycke klocka. Kanske minns ni att jag och maken hade ett vad (det är hur gammalt som helst. Typ nästan två år...). Att den som krokar bilen först ska köpa något dyrt till den andre. Jag skulle få en handväska om maken krockade bilen först. Och maken skulle få en klocka om det var jag som smällde först,

Nu har det alltså hänt. Jag har krockat bilen. Min första tanke var så klart att mörka. Ingen märker en liten buckla. Precis då när jag krockat med en rätt rejäl stolpe, såg jag inte ens bucklan. Det berodde inte på att den var så liten utan på att jag inte hade koll på vart jag krockade bilen. Bucklan är rejäl och den syns.

Men nu har jag berättat och förlusten av vadet ett faktum och min rejäla skuld till maken likaså. Inte vill ha någon enkel liten klocka ... nej han ska ha en dyr sak. Finns det inte någon maxgräns på vad? Ska de verkligen få löpa hur länge som helst?

3 kommentarer:

  1. Hmm så mycket för lucky eight alltså... Bara att casha upp, lån till personalränta? ;)

    SvaraRadera
  2. Precis lucky eight verkar bara skydda en när man är i den... Skulle ha stannat i taxin hela dagen. Måste nu verkligen förhandla med maken... som family manager borde man kunna få en bra ränta!! Tack för tipset!!

    SvaraRadera
  3. Ha ha family manager, den titeln ska jag anta också.

    SvaraRadera