onsdag 5 januari 2011

Vad är Lycka?

Ja vad är lycka?

För en 4-åring är det ABSOLUT att få följa med pappa till jobbet. När det kom på tal i morse var han påklädd, hade borstat tänderna själv, ätit frukost inom 2 minuter. Detta tar normalt en timme och kryddat men en rätt rejäl dos av tjat. Sen pratade han oavbrutet. Det fortsatte han tydligen med på jobbet. När jag hämtade honom två timmar senare hade han ätit upp alla kontorets kakor. Det fick honom inte att prata mindre direkt... Vi kan väll säga att han tror att det här att jobba är kanon - man äter ju bara lite kakor...

För en 2-åring är det när han får sin napp. Då ler han och skrattar som ett morbidt monster. Moahamohamoha...

För en 7-månaders är det banan. Ja då blir han lycklig och jag blir nöjd för han äter solid (ja nu vet även jag vad det är...) igen.

Funderar just nu på vad som gör mig lycklig. Nog krävs det rätt mycket mer än för dessa tre killar. Fast jag blir bra lycklig när jag får dricka en soya latte. För det går typ inte att få tag på. Och mjölk det var det just typ 7 månader sedan jag senast drack... Ha ibland är jag mer anspråkslös än jag kunde tro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar