fredag 7 januari 2011

Vuxen

Idag har jag varit vuxen. I alla fall för ett litet litet tag. Att vara vuxen för mig är att klä sig snyggt och gå till jobbet. Det är något jag saknar massor. I alla fall vissa dagar. Särskilt dagar när barnen gnäller och jag är minst lika gnällig.

Idag satte jag lite klet i ansiktet och satte på mig lite snyggare kläder, för att bege mig till bussen. Samma tid som alla andra går till jobbet. Resan tog mig till ett av mina uppsatsintervjuoffer. Kände mig dock lite lätt udda. Jag var den enda som inte lyssnade på sin iPhone och läste tidningen samtidigt. Jag hade inget med mig att göra. Lite obehagligt. Jag hade inte heller typ 10 cm höga klackar. Hade bara ett par ballerinaskor. Inte alls så mycket power som de andra babsen. Insåg alla andra att jag var på låtsas, eller verkade jag vuxen? Frågan som jag aldrig får veta svaret på. Jag kan bara hoppas att jag lyckades. Lyckades i alla fall lura mig själv. Tyvärr var det ett kort tag, för resan tog bara tio minuter.

1 kommentar:

  1. He he nej det där med iphones och så fanns inte på vår tid då vi åkte till jobbet (alltså då för typ 100 år sedan eller hur det nu var...?)
    Men vi står ju över sånt där eller hur ;)?

    SvaraRadera