fredag 18 februari 2011

En liten Killes Konster

Från att ha hatat vatten tycker S nu att det är grymt att bada. Det gäller både för poolen och för badkaret. Han plaskar och njuter. Men inget går upp mot att klara sig själv. Så när badringen presenterades spreds glädjen och stoltheten hos honom.
Andra konster han numera kan är att:
- gå själv i sin lilla gåstol
- rulla ca 3 meter om målet är en boll. Annars kommer han ingen stans.
- sitta själv med kuddar överallt som skydd, om TVn är på. Annars kan man lika väl ligga ned.
- sova själv men bara om tankstället (dvs jag..) är instoppat i munnen...

Tänk vad han kan med lite hjälp från hjälpmedelscentralen. Tänk låter nästan som han är en pensionär...

Happy Helg! Själv ska jag nog ta och gå på lite kalas i kväll ... om jag orkar ... danskan har gjorts mirakel med mig idag igen ... men jag blir lite trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar