måndag 7 februari 2011

Jag en dam?

I helgen har jag studerat flera damdrag hos mig. Damdrag är som ett sorts fördrag till tantdrag. Inget jag tidigare hade gillat. Men nu plötsligt så känns det bra. Jag är nästan stolt. Men bara nästan. Frågan är varför? Eftersom det kom plötsligt under nu i helgen kan jag bara se intåget av Kaninens år som enda förklaring. Det skedde ju också i helgen. Kan ha att göra med att jag är kanin. Det är liksom mitt år.

Det jag så hos mig:

Hatten - Den har plötsligt kommit på. Som solskydd vid poolen eller till SBS-lunchen. En relativt stor stråhatt. Lite trasig. Men den får duga. Känner mig nästan som Grace Kelly.

SBS-lunch - Tror det är damigt. Måste vara det. För hur många teens har SBS-lunch? Nej de har mer whiskey-cola lunch.

Välgörenhet - Plötsligt har jag fått för mig att jag ska frälsa världen genom att engagera mig i en massa elände. Måste vara en sorts tidig 40-årskris. Läste om en bankir som började jobba med välgörenhet istället för bank. Och av det blev han lyckligare. Kanske lika bra att prova. Tänk om jag också blir lyckligare?? Som sagt värt att prova...

4 kommentarer:

  1. Om vara dam innebär hatt, SBS-lunch och välgörenhet så vill jag också vara med! Bara orden gör ju en lite lyckligare.

    SvaraRadera
  2. Skippade det lite mindre glammiga dragen som grå hår, stel som en pinne och sur som en ättika... än så länge skyller jag dem på dagsformen!!

    SvaraRadera
  3. Absolut! Har en känsla av att det bor en kärring i mig. Jobbar hårt för att hon inte ska få komma fram. Undrar just hur länge jag kan kämpe emot...

    SvaraRadera