söndag 6 februari 2011

En bra dag

I all vår ensamhet, har ingen gäst kvar :(, fick vi ta till tricks för att få en bra dag. Och det blev en riktigt bra och mysig dag. Så här gjorde vi:

1) Segade oss på morgonen. Eller jag segade mig. Maken gick upp 6.15.
2) Åt omelettfrukost. Det är det enda vi kan laga. Och på söndagar är pärlan ledig... Alltså det enda vi kan äta.
3) Hängde lite vid poolen. Snacka skit med kompisar. Bada lite. Bränna sig lite.
4) S B S - Lunchade. SBS står för den oinvigde för Sauvignon Blanc Semillion. Tro inte att det var min ide med vin till lunchen. Nej jag är alldeles för präktig för det. Men jag njuter av att ha kompisar som hetsar. För lätthetsad det är jag.
5) Sov middag. Läsa bok. Lukta på min bebis, som inte är så mycket bebis längre...

2 kommentarer:

  1. Vilken lycklig och tillika klok kvinna du är som tog en tupplur.

    Är det fortfarande Gynning du läser? Var inne på hennes blogg nyss, den är rätt rolig faktiskt. Vriden, liksom.

    SvaraRadera
  2. Har tur som har ungar som sover...
    Klar m Gynning nu är det Greg Mortenson (välgörenhetsguden) som gäller...Inte alls lika lätt läst...

    SvaraRadera