tisdag 1 februari 2011

Hos Araben

Följde med min kära mor till Arab-kvarteren. Där finns det sjuka mängder tyg och krimskrams att köpa. Och då menar jag sjuka mängder. Säg att det finns 50 affärer med tyg. Ja i alla fall känns det som det.

Vi hade fått ett fint uppdrag av min syster, som snart ska gifta sig. Nämligen att köpa tyg till hennes klänning. Som tur var fanns det tydliga instruktioner. Trots det krävdes det velande. Mycket velande. Hoppas nu på att hon blir nöjd, för nu har vi köpt 17 m tyg. Om hon inte gillar är det ju lite svårt att använda det själv. I alla fall på hennes bröllop....

Själv gick jag banans i en affär med redan uppsydda klänningar. Köpte två festklänningar, varav en med haremsbralla. Känns inte som jag, men just där i affären kändes det helt rätt. Nu är jag inte alls lika säker... inte alls...

5 kommentarer:

  1. Längtar efter att se en bild på haremsbrallorna, det måste väl bara finnas ett tilfälle, eller??

    SvaraRadera
  2. Ett förtydligande. Det är alltså en byxklänning med haremsbralla. Behöver jag säga att tanten i affären lurade på mig klänningen... Där får jag för att jag är feg...

    SvaraRadera
  3. Låter väldigt Sex & The City.

    SvaraRadera
  4. Bra, självklart. Bra bra bra. Kan Samantha rocka en haremklänning, då kan du också.

    SvaraRadera