onsdag 16 mars 2011

Lycka

10.42 piper det till i min mobil, ett litet "gaa-tjing". Jag har fått ett sms. Det händer ju ganska så ofta. Men i detta stod det riktigt fina grejer. En sak som fick mina ögon att tåras. Mitt hjärta att bli alldeles varmt och lyckligt. Vad är det som väcker sådana känslor hos mig?? Jo,

"Jag hittade en mjölkfri choklad. Köpte en kaka till dig. Kram J".

Fatta vilken go kompis jag har. Som fattar att det här var just vad jag behövde. Nu har jag svullat i mig tre rader av denna dyrgrip. Den är helt magiskt god. Jag mår som en prinsessa. Tillfreds och glad. Äntligen lite chokladkalorier i min kropp!! Och i kväll efter middagen ska jag dricka te, äta choklad (YES!!!) och läsa en hel hög med svenska glansiga tidningar. Sjukt lyxigt! Måste vara Singapores lyckligaste i detta nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar