söndag 27 mars 2011

The need of extra händer

Har varit nervös i flera dagar. Nervös inför hur det ska gå för mig idag. Var nämligen själv med alla mina barn i flera timmar. Pärlan är ledig och maken hänger på golfbanan. Blir svettig inför bara tanken på att ta dem själv till VivoCity (vårt allra närmsta och största shoppingcenter). Vad skulle jag göra för att få tiden att gå?? Hur skulle jag se till så att ingen rymde? Skulle de äta? Inser att jag behöver öva. Öva på att just ta hand om mina barn själv. Känns ju helt klart märkligt att jag inte kan det. I alla fall tror jag inte det...

Hur gick det då? Vi hade faktiskt riktigt riktigt mysigt. G tog sitt storebror ansvar och fixade frukost - toast och skinka. Slutade med att O o G åt upp all skinka men vägrade brödet. Jag fick i mig två koppar kaffe och hann tom läsa en artikel i tidningen till frukost. Sen bar det av på utflykt till ett inomhuslekställe. Bedömde det som ett säkert ställe med tre barn. Höga väggar och mycket kuddar. Att det gick bra berodde inte på mig. Nej vi hade sällskap av Os bästis med goda moder. Hon styrde upp oss och fanns till hands när extra händer behövdes. Och det var ofta det... 

2 kommentarer:

  1. Jag tänker ofta på det där, hur tre- eller ännu flerbarnsmammor fixar det med sina blott två händer. Jag lyfter på hatten för dig.

    NU KÖR VI!

    SvaraRadera
  2. Absolut! Nu kör vi. Men jag nöjer mig med tre. Det känns som det passar mig bäst... eller???

    SvaraRadera