söndag 13 mars 2011

Två år

Maken har redan passerat och jag och barnen är snart där... dagen då vi bott här i två år. FATTA TVÅ ÅR.... Det känns galet att tiden går så fort. Viss har det hänt en massa. Så jag borde förstå att vi bott här i just två år.... men det gör jag icke. Det känns som tiden här är till låns. Att det är en bubbla. En låtsasvärld. Inte alls på riktigt. Inte alls en massa jante. Faktiskt nästan ingen alls.

På några sätt märks det att vi har bott i två år. Lite av svenskheten har ersatts med lite singaporeanska vanor. Nämligen:
  • Fritid spenderas inte i skogen utan i ett shoppingcenter. Svalt och skönt.
  • Vi tar med pärlan på semester. Utan henne blir det kaos.
  • Vi tar alltid taxi eller bilen om vi ska någonstans. Här gås ingenstans. Gå = stor mängd svett.
  • Har ingen aning om hur det gått i Mello. Trots att det blev klart för säkert tio timmar sedan...
  • Vi dricker kallt grönt te istället för coca cola...

3 kommentarer:

  1. ja jösses, två år är lång tid... Kommer ni hem snart kanske?

    SvaraRadera
  2. Ja tiden flyger iväg i härliga Singapore och inga årstider att haka upp sig på...har ni något slutdatum? Jag har sagt det förr men det tål att upprepas, NJUT så mycket ni kan och det är HELT RÄTT att ta med pärlan på semester medan ni kan! Ha det gött! Monica

    SvaraRadera
  3. Snart kommer vi hem. Vet inte riktigt när än. Får nästan panik av tanken att få till ett fungerande liv. Men det går ju för alla andra. Det borde alltså gå för mig med... KRAM

    SvaraRadera