måndag 14 mars 2011

I ett hus...

Smetade in ansiktet med lite smink, satte på mig en lite finare klänning, skärpet matchade skorna och väskan, klänning. Kände mig rätt så corporate, som min kära make skulle säga.

Varför kan man då undrar gör en person som till vardags slipper detta besvär sig det en dag som denna? Jo det var åter igen dags för ett möte i CBD (Central Busniess District. Förkortningar är som sagt a och o i detta land...). Står och väntar på mannen som ska göra mig lite klokare och är lite nervös... Vad gör jag då? Jo jag sjunger "I ett hus vid skogens slut..." för mig själv. Jag har VARIT hemma ALLDELES för länge... Skrämmande när barnsångerna inte bara lugnar mina barn utan även mig själv...

2 kommentarer:

  1. ... och DÄR började jag också nynna på den så att tack ska du ha. Man behöver för den delen inte vara vuxen innerst inne, det är det yttre som gäller.

    SvaraRadera