måndag 4 april 2011

Ny garderobsregel

Så har jag gått och lärt mig en ny garderobsregel. En helt grym sådan. Tror att det kommer göra att jag kan shoppa med ett mycket bättre samvete. Och shoppa med gott samvete är hur många gånger som helst roligare än att shoppa med dåligt sådant.

Det är nämligen så att en ytterst smart och kreativ kompis har en regel som jag har bestämt mig för att sno rakt av. För varje ny inhandlad sak ska en gammal ut ur garderoben. Det blir liksom en klänning för klänning, en kjol för en kjol... etc. Undantag finns så klart. När ambivalensen slår till. Det som sorteras ut går till välgörandeändåmål och vips så blev shopping lika med välgörenhet. Hur smart som helst.

2 kommentarer:

  1. Precis hur smart som helst. ;) Då hålls din garderob ständigt "uppdaterad". Kram ska du ha

    SvaraRadera
  2. Du ÄR så smart Lena. Tack för att jag får ha dig i min närhet!!! kram C

    SvaraRadera