tisdag 19 april 2011

Scchweden

Har hamnat mitt i verkligen i Sverige. Det är verkligen svettigare här. Inte p g a värmen utan p g a livet utan pärla. Får erkänna att jag inte riktigt kan det här. Det här med att få ihop livet. Ta hand om barn, laga mat, tvätta, plocka i ordning, handla mat och lite mer.... Blogga får verkligen stryka på foten!

Och då har ändå maken semester och är med. Hur gör ni alla som har det så här varje dag?? Jag säger bara en sak - RESPEKT och kanske en sak till IMPONERAD. Jag behöver verkligen öva. Och mina barn med för den delen. Jetlag, all frisk luft och det köriga livet gör att jag inte gått och lagt mig senare än åtta någon dag...  Jag är helt slut.

4 kommentarer:

  1. Även jag. Ha en GLAD PÅSK! Det ska alltid skrivas med stora bokstäver.

    SvaraRadera
  2. GLAD PÅSK i stora bokstäver gör att påsken blir så mkt gladare. GLAD PÅSK på dig med vännen!

    SvaraRadera
  3. Tack för att du är ärlig om att det är jobbigt, annars hade jag fått komplex, du som har en fler än jag... Sixtens dagis är stängt i fem veckor, mina svenska mammor är i Sverige i flera veckor och jag sliter hårt med att hitta på aktiviteter som passar alla oss tre. Plus maten, tvätten, plockandet, ammande, planerandet. Pontus är borta 12 timmar per dag och ibland klättrar jag på väggarna efter vuxet sällskap.

    Är ni på Gotland något den här omgången? Vi åker dit på Långfredag och stannar en vecka.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  4. Hej där! Vi tackar Gud för dagis och så hänger vi i lekparker (stökar inte ned hemma) köper hämtmat och har städhjälp! Fungerar inte annars, och då är jag ändå hemma... Hmm jag som trodde att jag var supereffektiv... (!)
    Befinner mig för övrigt i Sälen, i samma typ av boende som vi bodde när jag o J träffades (he he du var ju med ;)) vi köpte två sådana i höstas.
    Kram Sofia

    SvaraRadera