måndag 2 maj 2011

Äntligen lite fest

Valborg blev det inget firande av. Ingen eld och ingen sprit. Nej, Maken drog på kundgrej och jag blev kvar hemma med tre barn. Hade ju kunnat fixat det själv. Men det kändes inte alls rätt att elda och supa själv. Efter den långa resan kändes sängen betydligt mer lockande. 

Första maj blev bättre. Lite mer rock n' roll. Vi sov länge länge, åt lite glass och sen var det dags för middag. Middag med en massa goda polare vid poolen. Ingen eld och ingen sprit för min del. Men sprit för de andra. Skulle inleda veckan med tennis vid sju imorse, så jag tog det lugnt. Tack vare regn slapp jag och fick sova några timmar till. Skulle alltså ha supit igår... 

Andra maj, alltså just denna dag, då blev det champagne och rosevin. Det är helgdag idag. Eftersom första maj var en söndag. Vaknade till nyheten att Usama is no more. Det behövde firas. Så fram med champagnen till korvlunchen. Eldade vi? Inte direkt, men vi grillade. Gills nästan. Idag känns det i alla fall lite mer som jag har hälsat våren välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar