torsdag 9 juni 2011

Gs familj

Stolt visar han upp sin nygjorda teckning. Den visar hans familj. När jag räknar alla på bilden får jag inte ihop det. Att pärlan är med fattar jag efter ett tag. Lite gulligt o lite skrämmande att han ser på henne som en del av familjen.

Men vem är den sjunde (?!) lilla individen? frågar jag G till slut! Svaret är rakt o så självklart,
- Det är vår nya bebis som vi ska få när S är två år.

Påtalar att det inte blir någon mer bebis. Då blir han SÅ ledsen,
- Jag vill ha en till bebis!!
- då får du fixa dem själv!! Jag är klar!
- men snälla mamma! Bara en till...

5 kommentarer:

  1. Wilma ritade ocksa en bild pa sin familj pa hosten. Dar fanns 4 personer (vi ar 3). Pa fragan vem de var blev svaret mamma, jag, mormor och morfar. Men var ar pappa da undrade jag. Pa resa blev svaret. Det tyckte inte pappa om :). Vad de ar lustiga de sma.

    SvaraRadera
  2. Hälsa G att han kan få låna min bebis, om han lovar att ta hand om den ordentligt.

    SvaraRadera
  3. Visst är de mysiga de små. Älskar hur de funderar och att man nu när de är lite äldre får ta del av det!

    Tack fina Mia. Grymt erbjudande. Jag hoppas att det gör honom lugnare;)

    SvaraRadera
  4. Men Charlotte, du får ju ställa upp! Bara en till, det kan väl inte göra så stor skillnad....

    ;-)

    (OK, finns det någon smiley för total ironi... tre barn är ju kaos, vad är fyra? Kollaps?)

    SvaraRadera
  5. Klart jag borde... Men maken vill ju inte... Kollaps och missär är nog var det blir..:-) KRAM

    SvaraRadera