torsdag 9 juni 2011

Hos plastikkirurgen en fortsättning

Jag hänger ju där en del. Hos plastikkirurgen. Det är som vanligt en spännande och rätt rolig upplevelse. På schemat stod att ta bort två äckliga födelsemärken på magen. Konstig kant och flera färger. Ett riktigt No No om man får tro plastisen.

Fick först jag ta av mig alla metallföremål, då väldigt elektriska föremål skulle användas. Annars skulle jag bränna mig. Inget svårt val. Alla metallföremål åkte av. Sen hamnade jag på operationsbritsen med en spegel i handen, så jag kunde se vad han gjorde. Den släppte jag när bedövningssprutan kom fram. Det räckte för mig. Kände inget behov av att se mer. Då kommer han plötsligt på att jag måste vara lite mer anständigt. Så fram med handduk och täcka lite mer av den redan täckta överdelen. "Jag vill ju kunna koncentrera mig ordentligt" kommer sedan ur den ständigt snackandes plastikkirurgen. Vet inte hur jag ska tolka detta... kan han inte koncentrera sig för han kommer fundera på vilka ingrepp som går att göra med min miserabla överkropp? Mer försäljning liksom. Eller??

Sen är han klar. Ger mig två kindpussar och drar för att operera en man... undrar just vad som skulle göras? När jag sitter där i besöksrummet funderar jag alltid på vad de andra ska göra... låter fantasin flöda.. rätt roligt blir det om någon undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar