lördag 4 juni 2011

Jättedåligt inköp

G kan inte cykla. Han fyller 5 år om knappt fyra månader. Det stressar mig massor. Vill verkligen att han ska kunna. Ser framför mig hur han cyklar i Trosa. Jag joggar sakta bredvid. Det ska bli vårt sätt att umgås. Men nu är det bara så att han är helt ointresserad. Den cykel som han haft i drygt två år har han använt tio gånger. Max! Han vägrar.

Men nu kände jag mig manad med att ta tag i detta. En balanscykel skulle göra det så mycket roligare. Så jag iväg och köpte en. Lite väl dyr. Ja, nöden har ingen lag. Han bara titta på den och sa "O kan få den. Jag vill inte cykla". Så var det med det. Nu står den oanvänd i vår hall. Och jag känner mig lite väl hetsig. Som vanligt...

1 kommentar:

  1. Släpp det. Nicholas kan inte heller cykla än. Nästan ingen 5-åring på dagis här kan cykla. Det kommer när det kommer. Puss!

    SvaraRadera