fredag 3 juni 2011

SORG

Om 3 timmar och 47 minuter lämnar den familj som vi spenderat mest tid med här Singapore. De kommer inte tillbaka. I alla fall inte för att bo här. Det är sjukt sorgligt. Os bästis flyttar ifrån honom. De har umgåtts i stort sett varje dag i drygt två år. Gått på samma dagis. Lekt efter dagis. Åkt till dagis tillsammans. Det betyder att jag också har träffat hennes mamma varje dag i två år. I morgon kommer jag känna mig halv. Något kommer fattas mig. Idag är jag mest ledsen. Tårarna blommar upp i mina ögon mest hela tiden. Tycker synd om O och om mig själv. Försökte pigga upp mig med att åka till IKEA, men det hjälpte inte. Då började jag lipa igen. Tänkte på alla gånger vi varit där tillsammans. 

Det här är verkligen baksidan av detta liv. Folk flyttar ifrån en. Och under några veckor nu kommer det ske en massa. Visst kommer vi ses igen. MEN det blir inte samma sak. Inte alls. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar