söndag 21 augusti 2011

Jag uppmanar alla till att läsa den här boken!!


Shit pommes vilken spännande bok jag just lyckats läsa ut - Battle Hymn of the Tiger Mother. Ni vet boken som alla pratade om för typ ett år sedan? Om mamman som inte lät sina barn sova över hos kompisar eller vara med i olika uppsättningar som skolan satte upp. Den är sjukligt intressant och så spännande att diskutera. Jag vill nu att alla läser den här boken, så jag kan få diskutera. HÖR NI alla där ute i cyberspacen! Läs den här boken! NU!! 


Hon har en galen sätt att se på det här med barnuppfostran och vilken roll man har som mamma. Men en sak tror jag - hon har delvis rätt. Vi ska vägleda våra barn så mycket mer än många av oss vågar. Vi ska vara delaktiga och stötta dem. Jag är med Amy Chua. I alla fall till 10 % - jag ska försöka att vara lite mera tigermorsa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar