måndag 22 augusti 2011

Confirmed - I am not a bankrupt

Eftersom jag inte har en aning om vad jag ska bli när jag blir stor så tänkte jag att det där med egen företagare kanske kan vara något. Det har alltid lockat. Att jobba för sig själv känns mäktigt och för den delen vuxet. Man kan ju inte alls gömma sig bakom något eller någon. Nej det är bara till att stå för allt. Naket kanske är ordet... 

Så sagt och gjort - saken var tvungen att undersökas ... och så här nu 23 minuter senare är jag - ja just det egen företagare. Det tog 10 minuter att fylla i ansökan om att starta enskild firma. Sen fick jag lova på heder och samvete att jag inte gått i personlig konkurs, betala 100 kr och så var saken biff. 

Nu ska jag bara komma på en bra affärside, skriva en plan, hitta kunder och börja sälja något... lite kvar bara... 

Men visitkort borde jag kunna trycka, eller hur? Och så kan jag kryssa i rutan egenföretagare istället för hemmafru nästa gång någon frågar... Men inser att det inte kommer göra det möjligt att fylla i en annan åldersruta... hur gärna jag än vill!!!

2 kommentarer:

  1. Du är en sann entrepenör!! Go for it!! Åh du som är så ung :)Pussilipuss

    SvaraRadera
  2. Tack Tack! Äsch men du är ju allt lika ung fina du! kram kram

    SvaraRadera