tisdag 23 augusti 2011

Om Traumaeksemet som spred sig...

Det här eksemet börjar bli en lång följetång. En trist sådan. Efter att ha varit google-doktor under sommaren och fått till viss förbättring, så tappade jag idag tålamodet. Tog mig äntligen till Mr riktig läkare. Han tittar på mitt finger och säger typ "Yakkie!!!!". Inte riktigt vad jag förväntat mig, men kan inte annat än hålla med. Fingret är inte annat än ofräscht... (För att ta hänsyn till äckelmagade typer, så visas absolut inga bilder.) Sen ordinerar han mig antibiotika och lite kräm. Antibiotikan bestämmer jag mig för att den är onödig. Fattar inte riktigt vad den ska vara bra till. Men krämen känns bra den tar jag.

Sen kommer maken hem. Jag berättar vad som hänt, vad riktiga doktorn sagt och vad google-doktorn sagt. Han tittar på mitt finger och tycker att jag typ inte är så smart som inte tar medicinen när det ser ut som jag har en rejäl infektion i typ halva handen och inte inte kan röra på lillfingret. Så nu äter jag antibiotika och ska försöka lägga ned det där med att vara google-doktor. Något som nog absolut inte kommer gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar