söndag 20 november 2011

Glad el trött??

Efter att ha läst Munk-boken så har jag fått en liten tankeställare. Där står det att man ska ta och njuta av livet och det där har jag funderat på. I vilka situationer är det jag inte gör det? Och då kom jag på det?? När jag sedan fem år och knappt två månader går på kalas, så tänker jag alltid på morgondagen. Det resulterar i att jag inte har så kul. Nej jag hämmar mig själv. Njuter inte fullt ut. Längtar typ mest hem...

Men nu är det dags för andra bullar. Så igår då NJÖT jag. Vi hade en Beaujolais Noveau middag och jag drack alldeles för mycket vin, plockade inte i ordning hela tiden, och kände inget behov av att gå hem. Det slutade med att maken plockade i ordning medan jag och en kompis hade en rolig diskussion och drack en och annan slatt.... Kände mig typ busig... tänk att duktiga jag inte är så duktig...

Så hur var det idag då?? Var jag trött och sliten? Var det värt det??
Jo jag gick upp 5.56 och lekte till 8.52 med mina barn. Då väckte de maken med dammsugaren (inte mitt påhitt... men kul ändå...) och sen har vi varit på Titanic-utställning och haft en riktigt bra dag. Jag har inte varit särskilt trött. Men har varit glad. Så JA det var värt det och ja jag kommer göra det igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar