måndag 5 december 2011

Läten, ljud och ord

Den här allra minsta krabaten är på hugget just nu. Låter mig inte vara ifred en endaste sekund. Jag har ju viss vana av barn i 1,5 års åldern, men vissa saker har jag glömt... antagligen mest förträngt... 

Men det roliga med honom nu är att det börjar låta om honom. Läten som jag faktiskt förstår ... så idag plockade han en "nananaa" ur kylskåpet och smet iväg. Han återfanns i denna stol tuggandes på skalet. Sjukt nöjd. Sägandes just "NaNaNaaa" hundra gånger. 

Så nu ska han in och slåss om det knappa sändningsutrymmet. De lite äldre killarna slåss redan som det är... Så bäst att önska lille S lycka till!  

2 kommentarer:

  1. Så fin och stor!! Har han plockat av benen själv på antilopen blir jag ännu mer impad :) kram till minstingen

    SvaraRadera
  2. Bara hittat en slaktad antilop i garderoben... inte ens morsan kan ta av benen själv... kram

    SvaraRadera