söndag 4 december 2011

I hopp om att se vår hjälte

Rätt laddade...
Så var det dags för maken att ge sig på Marathon. Singapores svettiga kletiga marathon. Start 05.00. Uppstigning 2.40. Sjukt tidigt. Sjukt!

Hejjaklacken var redo från 08.00. Men var inte helt rätt på det. Stod länge ovetandes och hejjade på halv-marathon löparna. Där dök han så klart inte upp. Det var först när en av löparna frågade hur långt de sprungit som det blev klart. Hon fattade inget när jag sa 37 km. Det var då jag insåg vårt misstag... Vi hejjade på fel gäng.

Stolt o Nöjd = Berättigat 
Vi drog till målgång och hoppades hitta honom där. Det gjorde vi inte, men vi träffade typ 57 999 andra löpare... Till slut gav vi upp och drog till Mc D för att få upp orken igen... Och där kom han vår hjälte - sjukt svettig, men så nöjd. Jag är såklart stolt. Stark jobbat maken min. STARKT!!!

7 kommentarer:

  1. Wow mycket imponerad!!! Grattis och bra jobbat!!

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis Erik!! Bra kämpat!! Mycket impad!!
    Hälsar Trosa

    SvaraRadera
  3. Tack Johanna Trosa för era hejjarop till min make. Kram

    SvaraRadera
  4. WOW!!! Det är ju sjuuuuukt bra i den värmen!!! Gissar att det var bra varmt trots den tidiga starten? Synd att ni stog och hejjade på fel gäng men alltid piggade ni upp något trött stackare :)), söta söta killar!
    Ha det gott, kram Monica

    SvaraRadera
  5. Hej Charlotte,
    Har följt din fina blogg nu i ett år! Om 2 veckor är det äntligen dags för vår efterlängtade resa till underbara Singapore. Jag såg att du svarat på lite resefrågor häromdagen här i bloggen. Vi har varit i Sinagpore flera gånger tidigare men, jag vill ändå fråga om du har något extra bra tips på var man kan hitta den mysigaste och bästa julaftonsbuffen? Just över julen bor vi på Intercontinental i Bugis. Resten av tiden bor vi på Sentosa för barnens skull.

    Vi funderar på buffen på Mandarin Oriental. Säkert jättebra mat , men vi har aldrig varit där. Barnen är drygt 1 och 3 år så vi får anpassa oss lite som du vet ;) !!!

    Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  6. Hej Christina, Har inte själv firat jul på stan i Singapore. Men har hört andra njuta av brunch på Raffles och Rasa på Sentosa på julafton. Mandarin brukar ju aldrig vara fel... Återkommer om jag får ngt annat förslag! Hälsningar C

    SvaraRadera
  7. Hej igen och tack för tipsen! Önskar er en jättehärlig jul hela familjen! Kan inte låta bli att tänka att vi hade varit goa mammakompisar om vi bara hade fått bo i Singapore vi också! Barnen har ju samma ålder och nu väntar vi en liten 3a i maj. Får se var det slutar! Tjatar lite på maken om att kontakta ngr headhunting firmor i Singan, men det är givetvis lättare att bli utsänd. Kan inte tänka mig ngt trevligare ställe att bo på några år.

    Ha det bra,

    Hälsningar Christina

    SvaraRadera