onsdag 14 december 2011

Fördel egen företagare

Min bebisfot
Det finns vissa rejäla fördelar med att vara egen företagare. Vet egentligen inte riktigt vad skillnaden är mellan att vara egen företagare och hemmafru... men enligt min make är det en STOR skillnad. Så nu övar jag på att säga att jag är egen företagare. Jag är egen företagare ... egen företagare ... egen ...

Okej några slantar har jag lyckats samla in. Det gjorde jag inte riktigt som hemmafru. Okej min skalle får jobba rätt hårt. Men det fick den också göra när jag var hemmafru. Saker som ska jag simma eller spela tennis idag? Sova eller läsa bok? Var jag tvungen att ta beslut kring. Det kändes tungt då... men nu tror jag mig klara både och... 

Men som egen företagare kan jag fortsätta med saker som jag gillar... Så under gårdagens förberedelse inför dagens möte hamnade jag hos tanten som gör pedikyr. Så där satt jag med min dator och jobbade medan mina fötter transformerades till bebisfötter. De hade fått in en ny spännande maskin, som såg ut som en vinkelslip. Den körde hon på min fot länge och då blev den en bebisfot. Magiskt!!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar