tisdag 13 december 2011

Julsenil?!?

Den här degen är 100 gånger godare att äta än köpedegen....
Vet att jag absolut inte är ensam. Trots detta är det irriterande när den slår till. Julseniliteten. Den som brukar infinna sig så här ett par veckor innan jul. När det är lite för mycket. Allt ska hända på en och samma gång. Det är likadant varje år. Jag vet inte ärligt om jag vill vara utan den. Den hör ju till.

Kanske vill dock inte min 5-åriga son ha den. Han som fick en bok från bokhyllan av tomten på skolans julfest. Alla andra mammor hade kommit ihåg att ta med sig present till sitt barn. Själv fick jag springa hem och slå in något snabbt. Han blev riktigt besviken när han insåg att vi redan har den... tyckte att tomten  borde ha koll på det... måste vara en senil tomte...

IKEA har sett till så att vi som inte bor i Sverige får desto mer att göra. Nu när de bara säljer sina egna matvaror. Det går t ex inte att köpa pepparkaksdeg längre. Så det var bara till att ställa sig och göra egen. Men innan dess har jag fått avnjuta ett riktigt fint svenskt luciatåg i Singapore i en av stadens kyrkor. Så glad Lucia på er alla.

2 kommentarer:

  1. Skönt att kunna skylla på tomten i de läget, vi har drabbats av en senil tandfe!! Det tog tre nätter innan den hittade hit!!

    Galet m egen deg så Martha stuart - grymt impad!!

    SvaraRadera
  2. Tänk att både tomte och tandfe också drabbas av detta fenomen... Säg till om du också vill vara MS, det är inte så svårt...;-) kram

    SvaraRadera