lördag 3 december 2011

Fredagsmys = Popcorn = Smärta = Tjuren Ferdinand


Som så många andra familjer håller vi på med fredagsmys. Myset innebär att vi äter popcorn, dricker drinkar och kollar på film. När det så var igår dags för detta mys, uppstod ett mindre kaos. 

Jag öppnade microvågspopcornpåsen, ut flög ett popcornkorn, varmt var det. Det fastnade på min hud, där någonstans mellan hakan och bysten. (Vad den kroppsdelen nu heter???) Jag tyckte mig ha kontroll över situationen och borstade bort det. Där gick det fel. Kornet åkte ned i min bh och brände sönder mig. Det tog ett litet tag, sen skrek jag, slet upp klänningen och bhn och fäktade som en galningen. Typ lika lilla som tjuren Ferdinand. Pärlan som stod precis bredvid fattade inget. Hon såg helt skräckslagen ut och det med all rätta. Nu har jag en grymt stor blåsa... precis ovan på hjärtat... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar