fredag 9 december 2011

Julshow 1/2

Långt bak är G, lite längre fram är O. 
Som vi har längtat och trånat. Funderat på hur det skulle gå. Skulle de, eller skulle de inte? Ja sjunga och delta alltså. Idag var det dags för "Christmas Sing-a-long" i skolan. Förra året vägrade O vara med. Ville inte alls. Satt och surade i mitt knä. G var skymd av en halvalkholiserad fröken. Inte så lyckat med andra ord.

Men i år var det kul. Båda barnen var med i samma show. När O kom in skrattade han och verkade riktigt uppåt. Han satt och vägde på stolen och sjöng inte så mycket. Men han var med och han var glad. Det får jag vara nöjd med. G han sjöng och stod i, i de flesta sångerna. I bland försvann han in i något annat, gäspade lite och sen var han tillbaka. Mest imponerad var jag av de tre mandarin-sångerna som de framförde. Jag fattade inte ett ord... 

På måndag är det repris. Då ska Os klass vara lite mer i fokus... får se hur det går. 

Firade framgången med en lunch på Poloklubben med mina föräldrar. Sen lite bad och imorgon drar vi till Melakka och lite kultur. Ha en kalas helg!  

1 kommentar: