fredag 24 februari 2012

Från Glam till Oglam till Glam

Dagen har varit mycket varierande, tror minsann att jag har täckt in det mesta som ett expat-hemmafru liv kan innehålla. 

Så vad kan ett sådant liv innehålla: 
1. Göra blomester-dekorationer med ett 12 stycken 5 - 6 åringar. Var inhyrd som florist i Gs skola och fick lära dem allt jag kunde. Tur att jag i 8an praoade på en blomsterbutik. Den kunskapen kom väl till pass när jag predikade att blommorna skulle ha nivåskillnader och att oasisen inte skulle synas. 

2. Vinlunch med en massa goa tösabitar. Vi passade även på att byta lite böcker med varandra. Jag valde 2 barnböcker... 

3. Byta bajs byta bajs och byta bajs. Så äckligt blir det här hemma när S är magsjuk. Och det har hållit på sedan i måndags. Minst sagt tjatigt och synd om lille pysen. 

4. Drink på en av de stora inredningsbutikerna i stan. Bra mingel och härligt snack med lite kompisar. 

5. Vin vid poolen med lite grannar. 

Livet är inte alls tråkigt. Trots allt bajs. God Natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar