lördag 25 februari 2012

Tennis

Vet inte om det är min nya klänning eller vad det är. Men tennis är bara för kul. Jag älskar det. Så ha det verkligen inte känts tidigare. Vill bara spela. Om jag fick bestämma och allt annat såg helt annorlunda ut skulle jag spela minst en gång om dagen.

Idag dubbel med granntjejerna. Igår träning, i morgon... hemma med MAGsjuka barn, medan maken och äldsta sonen är på paradisön Rawa med makens bror med familj. De har det toppen så klart och jag .... Ja, livet inte alltid så rättvist eller så är det just vad det är... kanske "pay-back" för någon gammal oförrätt jag lyckas åstadkomma!

4 kommentarer:

  1. Hej, hittade till denna blogg när jag letade runt på nätet efter info om Singapore. Min man har fått förfrågan från sitt jobb om att jobba i Singapore i två år. Vilket innebär att hela familjen får flytta dit. Jag är 29 år och har två barn, en pojke 11 mån och en flicka 4 år. Är egentligen lärare men komme vara "hemmafru" under tiden i Singapore om vi nu väljer att ta erbjudandet.. Tänkte fråga dig som bor där.. Hur trivs du? Rekommenderar du att flytta dit.. Ja, allt du har att säga om Singapore mottas gladeligen. Tack på förhand!/ Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Louise - kan bara säga en sak - ÅK! Att vi valde att flytta hit har varit mitt livs absolut bästa beslut (ja efter val av man och barn dvs...) Jag tycker mycket om att bo här. Vi får en massa hjälp hemma(har en inneboende "helper/maid" som tar hand om det mesta", vädret är underbart (men jag gillar verkligen sommar), det finns tid till träning, läsa böcker, träffa kompisar, gå ut och äta middagar, resa och lära sig en massa nytt. MIn familj har blivit mer "tight", barnen umgås mer och bättre med varandra, jag och maken har tid för varandra och slipper diskutera vem som ska ta hand om allt det där som hör ett hem till. Jag är mest rädd för hur det ska bli att flytta hem. Jag berättar gärna mer, men säger bara ta chansen. Återkom med dina frågor. Vi var på "rek-resa" innan vi bestämde oss och det kan jag rekommendera om ni inte redan har det i åtanke. Lycka till! Charlotte

      Radera
  2. Tusen tack för ditt svar! Alla vi pratar med som varit i Singapore tycker att vi bara ska ta chansen att åka. Min största rädsla är att jag ska bli väldigt ensam.. Har bott utomlands en gång innan med mannens jobb och då var det ganska så ensamt. Men det var i en liten stad i norge så det går ju inte att jämföra. Vad mannen har berättat så ska det finnas många svenskar och norskar som bor i Singapore, och att fruarna till männen på mannens jobb brukar ses. Tänker mycket på barnen också, att de ska få leka med jämnåriga kompisar, hur är det med sånt? Jag är verkligen jätteglad att du tar dig tid att svara. Mycket för mig att smälta och tänka på nu. :) /louise

    SvaraRadera
  3. Hej igen,

    Svenska Kyrkan har barntimmar varje onsdag mellan 10 o 12. Ur mysigt med våfflor och många brukar komma. Prästparet är urtrevliga! Sen så har SWEA en mammagrupp för de yngsta barnen just nu 37 svenska mammor, så tror inte att du kommer tycka att det är ensamt. Brukar träffas på måndagar. Jag upplever det tvärtom. Läs hur jag hade det för 3 år sen när jag flyttade hit. Började blogga rätt så tidigt! Lycka till med ert beslut! Charlotte

    SvaraRadera