fredag 20 april 2012

Naiv eller puckad eller varför inte både och??

Maken är på resande fot och något skulle ju tiden fyllas med. IKEA fick än en gång fylla detta tomrum. Drog m barnen på middag och lite shopping. Det var trevligt och bra tills jag glömde min hjärna i någon Billy-bokhylla.

De stora ville hellre leka på leklandet Småland än se mig handla. På vägen dit ser G en hund som han vill ha. Mitt svaga hjärta säger ja och så frågar jag O om han vill ha något. Men det vill han inte han vill bara leka. Så barnen lämnas och jag handlar hunden och lite andra saker, som jag inte visste att jag behövde.

Hämtar barnen och berättar att jag handlat hunden. O bryter ihop och vill ju också ha något. Försöker dra något om att denna gång får G nästa får du. Det gick så där... Nu har vi TRE hundar... Rättvist ska det vara... Denna gång ingen vinst för mig...

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig!!! Vi har också två ikea-hundar hemma. Hundis och hundis. Kul att ni kommer hem snart. Kanske vi ses i sommar?

    Kram // Vickan

    SvaraRadera
  2. Skönt att jag inte är ensam Vickan;-) Klart vi ska ses i sommar och så har vi ju en massa tid sen också... KRAM

    SvaraRadera