söndag 3 juni 2012

Vi HAR det bra

Tiden springer iväg och jag finner varken inspiration eller tid till att blogga. Men så är nu maken på resande fot. Han är på väg på Shanghai och då fanns det plötsligt lite tid och lite inspiration. Men som det känns nu blir det inte så många fler gånger som jag bloggar.

Livet i punktform:

  • Just nu många sorgliga avsked. Gillar dem inte alls. Men jag börjar bli van... Avskedskalas på avskedskalas, så ser det sociala livet ut just nu. 
  • Jag shoppar minnen. Buddhahuvuden, kinesiska skåp och en massa nya jobbarkläder.... och skor. 
  • S ska gå en månad i skolan innan vi åker. Börjar imorgon. Han är SÅ stolt. Hoppas det blir lyckat. 
  • Det blir inget marathon för mig 14 juli. Blir inte frisk, seg förkylning som bara kommer och går... Så handduken är kastad. 
  • 5 juli kommer dem och tömmer lägenheten. Läskigt! 
  • Pärlan har hittat en ny familj. Kändes lite som att sälja en familjemedlem. Hon verkar nöjd och jag får jobba på att klippa navelsträngen. 
  • Det är ju riktigt kallt i Sverige. Obehagligt kallt. Jag vet inte om min (svaga...) kropp klarar kylan. Inte året om i alla fall!! Lider med er alla som är där!!! 

2 kommentarer:

  1. Och ni är så välkomna hem - och efterlängtade. Du får fokusera på det...:-)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Håller med, saknar er och ser fram emot er hemkomst:)! Kram

    SvaraRadera