lördag 25 april 2009

Igår introducerades vi

Eftermiddagen innehöll Gs första barnkalas i Singapore.  Det bjöds på en flott  trevåningstårta (Hemmagjord!!!, tur att G fyller år om ett tag då har alla glömt den fina tårtan ...) och kakor. G ville inte leka när vi kom utan var helt fokuserad på kakbordet! Han fick en julaftonskänsla, dvs väntan i de tio minuterna på tårtan var de längsta i hela hans liv!  Det var ca 15 barn med sina maids. Bara ett fåtal hade sina föräldrar med sig och alla var inte svenska.  Jag pratade tom med en brittiska ett tag, jag lär mig så sakteliga att inte bara umgås med svenskar. Vi får se hur långt det går ... 

På kvällen var det födelsedagsgrillfest på vårt condo. Grillmästaren var inhyrd efter att värden fg gång bränt upp nästan allt hår på kroppen och svettades sjuktligt halva kvällen. Barnen skulle sova i barnvagn (gick så där, O somnade vid ett-tiden) och vi skulle njuta av halva adelskalendern som var där. Det gjorde vi, de var en toppen kväll och vi hade det gör skoj (hittade en gamla GBG-nation kille, ljuva minnen!). Första riktiga festen sen innan O för min del och det känns i hela kroppen ... är inte lika rutinerad som på gamla goda nationstiden. En fördel med att ha med hela familjen på kalas är att alla har varit trötta idag, vi sov t ex middag i tre timmar, inte så tråkigt! 


2 kommentarer:

  1. Hej där,
    Har hittat hit efter tips från fru Grundsell och är redan "hooked". Ser fram emot att få följa era eskapader i Asien... Är jag fräck och lite bortskämd om jag säger att jag är allt lite avis på er kommande maid!? Vi hade också maid under åren i Macau och tala om att jag saknar henne nu när vi blivit föräldrar... ;-)
    Må så gott och sköt om familjen. Jag har redan lagt till bloggen bland mina favoriter!
    kram sara forsner

    SvaraRadera
  2. Jag ska kolla om man inte kan exportera lite maids. Är kanske en bra affärside! kram på sig

    SvaraRadera