måndag 27 april 2009

Dagisinskolning = chock

G var så redo för att börja förskola. Vi packade ryggsäck inhållande, vindruvor, blöjor och en massa nappar.  

Det var minsann en annorlunda upplevelse att skola in här. När vi kom i morse var tre barn sjukt ledsna och skrek efter sina mammor. Stämningen var minst sagt lite spänd i klassrummet! Ingen hade tid med honom i o m att flera barn var så ledsna. Där tyckte rektorn att jag skulle lämna G och säga att jag kommer tillbaka om en timme. Det kände varken G eller jag var rätt. Då passade hon på att kalla G för osjälvständig och säga till mig att jag skulle våga släppa taget ... jag tror jag förstår varför så många barn var så ledsna.  

Efter en lunch med en kompis är jag laddad inför morgondagen, då ska jag säga hur jag vill lägga upp inskolningen och m a o inte följa deras rutiner mer. Så nu blir det andra bullar! 

1 kommentar:

  1. Go girl, så ska det låta! Bara Gustaf kommer in i det så kommer han att trivas kanon och då kan du vara lugn! Ni har äventyr hela tiden, kul att följa vad ni gör. Här i Trosa har vi haft fantastiskt väder hela helgen. Det var bryggföreningsmöte i lördags med stor uppslutning, kul. Jag tog hand om kidsen och körde O till kalas medan S låg o sov. Hon håller på o får tänder och är jätte grinig och feber fram och tillbaka =)!! Ha det gott.
    Kram Anna

    SvaraRadera