tisdag 14 april 2009

Maid!

Äntligen efter flera veckor vånda har jag/vi tagit det mest lyxiga beslutet jag tror jag kommer ta i mitt liv. Vi ska skaffa maid (eller domestic helper som är lite mer PK)!!! 

Beslutet kändes enkelt efter att ha stor städat igår och eftersvettats i ca 3 timmar ... sånt har man ju inte lust med - det är ju helt enkelt ofräscht! Hoppas även att vi ska kunna äta ris hemma igen. Senaste försöket (efter att ha läst hela instruktionsboken, har nog inte hänt tidigare och kommer inte ske igen ...) resulterade i bränd gröt. Känns overkligt risigt!

Nu inleder vi jakten på den rätta och så ska jag sätta ihop en liten arbetsplatsbeskrivning. Tur att jag gjort en hel hög sådana tidigare!   

2 kommentarer:

  1. Go Challe, go Challe! Klart att du ska ha dig en liten hemhjälp, eller en "liten pärla" som jag har hört att en sådan person beskriv som i Djursholm :-) Så kan du även hålla cv:t frisk och fräscht genom att lägga till ytterligare en merit i din ledarskapsutbildning.

    ha en toppenbra dag och blogga duktigt!
    /Gabbi

    SvaraRadera
  2. Tack för att jag nu vet hur jag ska beskriva henne när jag kommer hem! Stor kram

    SvaraRadera