torsdag 7 maj 2009

Nojjans Rike

















Efter SARS så kan man lugnt säga att man är lite nojjig i detta land (Hela Asien kanske ...). Trots att ingen än konstaterats ha H1N1, eller svinsjukan i Singapore, så är de flesta riktigt på tårna. Nu förs en diskussion om alla ska ha på sig munskydd och vita plasthandskar, så fort man lämnat sitt hem (på allvar !). Det verkar som de flesta tycker att detta är en bra idé! Vad är det för typer som bor här?? Tänk på solbrännan, den lär bli riktigt intressant. 

En svenska bank (Inte den som vi är mest lojala mot ...) här har bestämt att alla ska jobba i just munskydd och vita plasthandskar, så att man inte ska sprida smittan vidare. De ska också ta febern två gånger per dag och rapportera den till sin chef.  Vilken syn det måste vara 80 personer i munskydd och plasthandskar som sitter och knapprar på sina datorer. 

De tar febern på Gs dagis när vi kommer (även jag och O drabbas) på morgnarna. De sätter sen en liten vit klisterlapp på honom där det står vilken temperatur han har. Känns lite galet, men jag antar att de har lite mer vana av pandemier än vad jag har ... och att jag egentligen ska respektera agerandet och inte häckla det, men jag kan liksom inte låta bli...

HAPPY HELG! 

Bild lånad av unt.se

2 kommentarer:

  1. Skickar genast en årsförbrukning av alcogel - Årets doft + kräm i ett!

    Ha en nice weekend

    SvaraRadera
  2. Schysst! På tal om Alcogel så var vi på ett dagis där de tvättade all frukt i Alcogel utan att sen skölja av det. Frukten smakade apa, men personalen var nöjd! Vi valde inte det!

    SvaraRadera