onsdag 6 maj 2009

Värderingar























Som ni kanske har förstått av tidigare läsning så har mina värderingar & syn på saker och ting, ändrats en del sen jag kom hit. 

T ex så känner jag mig som superwoman när jag klarar av att ta hand om mina två barn, städning och laga mat! (Ingen annan gör ju det eftersom pärlan alltid är redo!) Känslan av att"Jag är f-n mig bäst" fyller min kropp! Ganska så härligt faktiskt! 

Vilken skillnad från Sverige, där man allt ska klara sig själv. Så glöm inte det ni som också fixar allt hemma &  dessutom jobbar - Ni är f-n mig tok bäst! 

På tal om värderingar så träffade jag en kompis pärla när jag var och simmade för ett par dagar sen. Hon frågade mig vem som hade hand om barnen. När hon fick reda på att E hade dem, såg jag skräcken alt chocken i hennes ögon och sen sa hon att jag för barnens bästa skulle skynda mig hem!  

Bild lånad av photobucket.com

2 kommentarer:

  1. Äntligen har jag fått adressen till bloggen. Fröjd att följa.

    Trodde först att det faktiskt var du på bilden, men sen såg jag att bältet var guldaktigt och tänkte att ett sådant har ju inte du haft på dig på många....många år. Annars är det riktigt likt.

    Kan inte hjälpa att kommentera de vackra Djurgårdsfärgerna som Superwoman (+Superman) bär. Äkta Järnkaminer.

    Kram och hälsa familjen

    / Johan

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotte! Hoppas allt är bra med dig, familjen och mannen i huset. Det är härligt att följa din blogg och få vara med i ert äventyr där borta. Här har vi renoverat huset i två veckor. Målat, målat, målat, klinkers och golvvärme i hallen, nya tapeter i vårt sovrum, målat igen och så lite fix på utsidan. Nu är det klart men vi har 412 kg PAX-garderober som väntar i garaget. Jag önskar jag hade kunnat få monteringshjälp som du hade. Det lär ta tid att få ihop de 7 garderoberna med all intredning... Sköt om dig! Kram Sofie

    SvaraRadera