onsdag 20 maj 2009

Onsdag

Så var det dags för lill-lördag igen. Vad gör man då på en lill-lördag i Singapore kanske ngn undrar? Om du är en som undrar kan du fortsätta läsa, annars är det bara till att surfa in på en mera utmanande url. 

Vi inleder med att ha de vanliga morgonsammandrabbningarna, vill inte borsta tänderna, vill inte ha solkräm, vill inte ha kläder. Ja ni har ju alla varit 2 så ni vet ju vad det handlar om - vill inte!!! Förhoppningsvis har mitt tålamod inte hoppat iväg utan är kvar. 

Detta var fallet idag och vi lämnade alla glada för att ta Hondan (fortfarande hel) till Sv. kyrkan och sjunga lite sv sånger och äta våfflor. Idag var det stora samtalsämnet vid fikat, "det är mest synd om mig, för min pärla är den mest korkade". Jag kunde dessvärre inte vinna, utan fick hålla mig till att dricka stora mängder kaffe istället! 

På em drog vi till närliggande shopping place (Vivo-city) i folkmun kallat för Singapores största AC-anläggning, för att fira att en kompis vunnit kampen mot försäkringskassan. G somnade i vagnen (har halvslutat att sova middag) och jag kunde shoppa rätt bra. 

När barnen äntligen somnat njuter vi av ännu en ljummen kväll på balkongen. Utsikten är varierande, då vi ser bygget, där svetstarna lämnar vid 22-tiden för att komma tillbaka vid 6 imorgon bitti och poolen som kan få sällskap av E på kvällarna, men inte idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar