tisdag 16 juni 2009

Klippning

Vissa saker är väldigt automatiserade, medan andra inte alls. En sak som är så automatiserad som jag bedömer är möjligt är hårklippning. 

Idag har vi nämligen låtit klippa av Gs guldlockar. När vi kom in köpte vi en hårbiljett i en maskin för ca 55 kr. Sen så sattes G i ett blått lok (i s f stol) och frisörskan (en sjukt lång (minst över 180 cm) och sträng kinesiska... jag blev tom lite rädd för henne) slog på en Mr Bean-film och hoppades att G skulle sitta still. Gick rätt ok. 

Sen tog hon trimmern och körde loss. Det blev kort, väldigt kort. När han var färdig trimmad så tog hon fram dammsugaren och körde lite runt nacke och panna. Gillades inte alls och det kan jag förstå för den sög rejält. Nästan risk för sugmärke. Sen skyfflades det avklippta håret in i ett hål i väggen med ordentlig sugkraft i. Allt tog max 7,2 min. Effektivt och det gillar jag ju! 

Det har gått ok med pärlan idag. Men inser att jag måste vara övertydlig, annars blir inte allt gjort. Men jag lär mig lite varje dag, så lagom till att vi ska åka hem så blir det nog riktigt bra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar