måndag 7 september 2009

Playdates

Livet är just nu en enda lång playdate (dvs lek med andra barn och sjuka mängder fika till de vuxna, dvs mammorna). Sedan vi kom tillbaka har fm ägnats åt lek med Os kompisar och em åt lek m Gs kompisar. Underbart härligt, men ganska så intensivt och slentrianmässigt, om man ska se det negativa. Som också givetvis får sällskap av den konstanta sockerchocken som min stackars kropp är utsatt för.

Nu när vi gjort detta i snart tre veckor börjar barnen stortrivas i hop och vi lära känna varandra allt bättre. De som varit med ett tag upplever att samtalsämnena har tagit slut. Som en tjej sa - jag vill träffa MÄN och diskutera annat än, träning, bantningskurer, pärlor och skvaller.

Själv gillar jag det (i alla fall än så länge...) och har lärt mig massa nytt om detox-kurer, skönhetsoperationer och om svensk-kolonin här. Frågan är bara vad jag ska göra med all ny kunskap...

2 kommentarer:

  1. Åhhh vad härligt - Love the sockerchock :) Skriv en bok - chiclit i exoootisk miljö. Som bäddat
    för intriger, skumma affärer och snygga kläder! Kram

    SvaraRadera
  2. Bra idé! Hjälper du mig med research på snygga kläder - resten kan jag ganska så mkt om ...

    SvaraRadera