söndag 6 september 2009

P-Lapp eller P-Skiva?

Vissa saker känns verkligen som de kommer från stenåldern i denna annars så moderna värld. När man ska parkera på statliga parkeringar så kostar det endera 50 cent el 1 dollar per timme. För att kunna göra rätt för sig, så ska man använda en sorts p-lapp (var helt okänd även för mig tidigare, så känn dig inte ensam).

P-lappen används genom att man trycker ut små hål i lappen som markera när man kommer. Högst upp på lappen trycker man ut hålet för dagens år och så fortsätter man tryckande enda ned till minuten som det är (Obs! uppdelad i 5 min intervall för att underlätta??). Det tar galet lång tid och känns så fel. Till råga på allt så ska man klara av att välja rätt på am o pm. Vilket jag har visat mig oförmögen att göra. Då går det år fler p-lapparm och humöret blir lite sämre... Jag saknar p-skivan och till och med p-automaten som bara tar enkronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar