söndag 20 december 2009

Vuxenpoäng??

Kanske är det omoget att hålla på att räkna vuxenpoäng, men jag råkar gilla det! Omogen eller inte! Kanske ett desperat sätt att se att jag fortfarande inte är 100 % vuxen! Nu är jag dock på väg att få två till poäng med andra ord två steg närmare vuxen!

Den första poängen får jag för att vi i år ska ha hela min familj (föräldrar + systrar m resp) på jul hos oss. Det känns faktiskt mer lyxigt än vuxet. Sjukt kul att de alla kommer hit till värmen. Men det är ju också ett stort ansvar att ha jul hos sig! Alla måste ju liksom bli nöjda! För att ta det säkra före det osäkra så har vi valt att inte hålla oss till så många av traditionerna. Nej, jul firas på juldagen och vi kommer äta skaldjursplatta med käseplatte och därefter lite norsk kransekaka! Dock blir det plastgran - undrar just om jag ska köpa barrdoftssprayen, kanske känns det bättre då?!?

Den andra poängen får jag för att vi har så mycket godis hemma och vi äter inte upp det. Har säkert 3 kilo godis... I dag fick E ett ryck och började slänga godis. Tänk trodde aldrig att den dagen skulle komma. Är lika chockad som när det plötsligt började finnas sprit hemma...

Bild lånad av expressen.se

2 kommentarer:

  1. Grattis till vuxna poäng! Själv har jag just ätit upp barnens överblivna lördagsgodis!!Kram

    SvaraRadera
  2. Sjukt vuxet, lite oväntat att frk Karamellkungen inte håller måttet. Men viktuppgång sker med hjälp av toasts, så ingen fara på taket att man skulle bli en spetis! Kram

    SvaraRadera