måndag 8 mars 2010

Kvinnor Kvinnor Kvinnor

Idag är det vår dag - i alla fall om vi bor i Sverige och är kvinna. Här i Singan är det inte riktigt lika hett att vara kvinna! Jag har därför spenderat dagen med att läsa alla svenska tidningar, för att känna mig lite viktig...

Vad har jag då lärt mig? Jo av Expressen fick jag lära mig att Kattis Ahlström varit död om hon bott i Zambia. På Aftonbladet kunde jag glädjas åt att Svenska Hollywood fruar kommer med en ny säsong, även om dess krönikör tyckte det var riktigt bad tajming av TV3 att komma med denna nyheten just på denna dag. Ironi månne??

Eftersom jag är lite präktig har jag även hunnit med lite litteratur på temat mångfald idag och är just nu helt fast. Fantastiskt vad mycket kul och smart det finns skrivet! Återkommer när det hela fallit på plats, så jag kan argumentera lite... Vissa dagar är det riktigt givande att vara ek.stud...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar