söndag 7 mars 2010

Singaporeanskt körkort

Nu efter att ha varit här i ett år är det dags för oss att ta singaporeanskt körkort. Ja, nu är vi enligt lag tvungna att ta det... hade nog varit bra om vi gjort det tidigare... Har fått hem en liten bok som ska läsas in, för som tur är ska vi endast göra ett teoriprov och ingen uppkörning.

Har än så länge kommit till avsnittet om hur man ska bete sig när man startar och kör iväg. Efter den exteriöra och interiöra kontrollen, så startar man bilen och lite förvånande tutar en liten tut, för att signalera att "nu kommer jag - se upp"! Får se vad jag lär mig i morgon, har som tur är en dryg vecka på mig till provet, så den 0,4 cm tjocka boken ska nog vara utläst tills dess...

1 kommentar:

  1. Hahaha, här kommer jag! Jätteroligt. Som G i bilbarnstolen den där gången. Fast utan tut och det faktum att det egentligen inte var roligt. Bara lite eftersom allt gick bra... Kör hårt!

    SvaraRadera