fredag 30 april 2010

Käftistrauma

Måste bara dela min traumatiska tandläkarupplevelse med resten av världen! De som har träffat mig sedan denna upplevelse har inte hört annat än mitt ältande! Tänkte avlasta dem...

Vet att jag ska dit på 100 min lagning. Bara det skrämmer ju en lite lätt, men jag tog mig i alla fall dit. Kommer in till, vad jag tidigare trodde var en god tandläkare, och blir direkt nedslängd i stolen. Nedhissad i nästan liggläge = andnöd för en kvinna med en stor tung mage som trycker på alla viktiga organ. Ber att få bli lite upphissad, får till svar att det ska bli. Det blir aldrig...

Sen börjar det riktiga eländet! Hon stoppar först in en stor plastbit i munnen, som gör att jag inte kan stänga munnen. Innebär också att jag inte kan svälja = stark känsla av att kväljas. Sen tas två snabba bedövningar, inget jag bett om direkt. Mår ofta sjukt illa av bedövning och det gjorde jag även denna gång...

Så summa summarum, jag kan inte andas för jag ligger ned, kan inte svälja mitt egna spott och är så sjukt illamående av sprutan. Resultat, panik, men elaka tanten gav sig inte hon skulle laga färdigt innan hon kunna rädda mig. För att se till så att jag inte spydde ned henne eller tuppade av fick jag profilax andas... Överlevde, men ska nu byta tandläkare och så här dagen efter har jag en grym träningsvärk i käken efter att ha gapat maximalt i 100 min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar