fredag 21 maj 2010

Master of Te

Har i veckan lyckas få dricka det flottaste te jag någonsin skådat! Var på China Club, en liten mysigt inredd kinesrestaurang högst upp i ett mycket högt hus, med Es mamma innan hon for.
Får in en temeny bestående av ca tio tesorter med mycket varierande pris, från 25 kr till 70 kr per kanna. Efter mycket vånda väljer jag ett rött te, som hette typ Darling Hearts och skulle vara bra för stora delar av kroppen.

När sen den specifika tetanten kommer med sin lilla vagn med te, visar det sig att mitt te är som en blomma el kanske svamp... Så fin! Tanten fyller på vatten hela kvällen i min kanna, som tar slut gång på gång trots att tekoppen är stor som en fingerborg... Får en känsla av att jag "shottar" te... tror dock att jag hellre gör det med ngt annat.... Happy Helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar