lördag 18 september 2010

Plötsligt händer det...

Jag har lärt mig det av en betydligt mer erfaren trebarnsmor, att "Plötsligt händer det"!! Det innebär att plötsligt funkar det liksom, barnen är som små ljus, sover på morgonen, bråkar inte och äter. Idag har jag haft en sådan förmiddag (undrar just om jag ska erkänna det för E... det blir ju inte riktigt lika synd om mig då... när han är på Baaaaliii och jag själv....). Det var länge sen vi hade ett sådant ögonblick när alla var vakna... När de sover räknas inte, eller hur??

G sov till kvart över åtta, en bedrift eftersom han vaknar sex i vanliga fall... O o S sov till halvåtta. Resultat jag vaknade först av alla, vid kvart över sju och kunde läsa ett par rader innan de två små vaknade!! När G väl vaknat och vi ätit frukost var det pysseltimme, med play-doh lek. Morgonens enda problem, var att O åt en hel massa deg innan jag upptäckte hans gluffsande!! Inga krämpor än... kom då på att man visst kan göra egen deg. Anna har du kvar receptet? Då kanske det inte gör lika mycket om de äter sig mätta på play-doh...

Får se om jag har flyt i eftermiddag! Tänk om plötsligt-händer-det fortsätter eller om alla kriser kommer istället!!

3 kommentarer:

  1. Hej vännen
    Låter som ni haft en bra helg, skönt att pärlan o du "kompar" så bra o att ungarna är så goa!!
    Här kommer ett play-do recept
    5 dl kokande vatten
    4-5 dl vetemjöl
    2 dl salt
    1,5 msk olja, inte olivolja
    1,5 msk alun
    Karamellfärg
    Häll i karamellfärgen o oljan i vattnet innan du blandar i mjölet.
    Kram anna

    SvaraRadera
  2. Krama på Erran i efterskott från oss/anna o co!!!!!

    SvaraRadera
  3. Tack vännen! Nu ska vi fixa deg som är ätbar... Ha det bäst!! E tackar o bockar!! Kram

    SvaraRadera